Thursday, January 27, 2011

PERSEMBAHAN MALAM BAKAT

MINGGU SUAI MESRA 2010 : UNIVERSITI MALAYSIA SABAH
Seramai 152 orang pelajar baru Sekolah Pengajian Seni telah terlibat dalam menjayakan persembahan Malam Bakat Minggu Suai Mesra 2010. Persembahan pada malam tersebut ialah teater Muzikal bertajuk “ANTANOM 1915”. Sebuah persembahan teater yang mengisahkan perjuangan seorang Pahlawan Murut yang telah berjuang mempertahankan tanah peribumi kaum Murut daripada diambil oleh penjajah Inggeris.


Sesi latihan yang amat singkat


Persembahan yang mengambil masa 1 jam tersebut begitu memukau dan menghiburkan semua pelajar baru di Dewan Canselor. Walaupun baru saja menjejakkan kaki ke Universiti Malaysia Sabah namun bakat yang ditunjukkan oleh para Pelajar Tahun 1 ini begitu mengkagumkan.

Dr.Andika Aziz Husin (Pensyarah Modul Teater UMS) yang merupakan penyelaras kepada persembahan malam tersebut mengucapakan tahniah dan syabas kepada para Pelajar Tahun 1 kerana telah memberikan persembahan yang baik walaupun berlatih dalam masa yang sangat singkat.

Persembahan tersebut adalah pengenalan awal untuk para pelajar baru menjinakan diri dalam seni persembahan. Selepas tamat persembahan terpancar segala keceriaan dan kepuasan menandakan yang mereka memang meminati dunia seni.

2 comments:

  1. Hallu unggal..
    Nama berita..nyau enda berasai nyau ka abis ga kitai ba UMS..nadai utai bukai tu unggal..MINA..
    Aku deka ngemai nuan unggal Ber-tukar link..
    blog nuan udah bisi ba blog aku..
    http://bizniz87.wordpress.com/
    http://mypgbook.blogspot.com

    Add kedua-dua tu unggal ba blogroll nuan...nama nadai blogroll tu deh unggal..
    datai ngagai blog aku nya unggal lalu cek nuan link nuan..enti enda ngena tau padah ngagai aku baru..

    ari aku empu
    Timberland, J. 2011

    ReplyDelete